Pojďme společně tvořit nové cesty a produkty. Pro svět a život zítřka.
SkunkWorks navazuje na tradici Lockheed Martin ze 30 let a označuje relativně malou a volně strukturovanou skupinou lidí, kteří zkoumají a vyvíjejí projekt především kvůli radikální inovaci. A to jsme přesně my. Máme na háku sešněrovaná korporátní pravidla a nevadí nám dělat si z toho srandu. Důležité pro nás je co děláme a jak to děláme. Jsme tu všichni inženýři, kteří hledají nové způsoby a jsou iniciativní. Zkouší vtipná a netradiční řešení. Umí se porvat s problémem garážovým a trochu i kutilským způsobem. Naše firemní DNA představuje nový způsob uchopení vývojového oddělení, protože jsme jí oprostili od všeho, co není důležité.
Skunčí tým je malé R&D vedené lidmi z praxe. Žádní manažeři v košilích.. Máme svojí kulturu. Svoje vývojové nástroje. Svůj styl programování i psaní dokumentace. Neinvestujeme energii tam, kde to nikdo neocení. Rozhodujeme se sami, což přináší flexibilitu malé rodinné firmy, ale zároveň možnost si důkladně osahat velké projekty.
Skunks je místo, kde jednotlivec znamená všechno. Každému kolegovi dávám stejnou pravomoc jakou disponuji já. Sejnou odpovědnost a stejnou zásluhu na úspěchu. Tohle R&D je jiné. Je výjimečné.
SkunkWork Commander-in-chief,
Náčelník Apačů, sportovní hráč domina,
nositel plaveckého diplomu delfín
a zkušený jezdec na zebrách Tomáš Záruba
Co budeš u nás dělat?
V Java, respektive v PlayFrameworku jsme si vybudovali velmi solidní backendový základ, na kterém stavíme jednotlivé experimentální produkty. Tvým úkolem je nám s tím pomoci. Tvořit nové funkcionality a ladit stávající.
Náplň práce
Rozvíjet náš SkunkWork stack, na kterém programujeme jednotlivé experimenty. Základem je Java. V Jave máme řízení nabíjecích stanic, práci s daty z elektroměrů. Řízení energetické sítě nebo management našeho hardwaru. Různé instance a nástavby společné knihovny, kterou sdílíme skrze git. Buildíme kolegům jejich C++ projekty a doručujeme firmware v rámci hromadných aktualizací do hardware.
Některá vlákna máme blokující - umět je tedy přepsat. Respektive navrhnout novou Core funkcionalitu našeho frameworku, aby méně schopní mohli multi-vláknové operace používat bez zbytečných problémů. Respektujeme bez výjimek rozdělení tříd na controllery, modely servisy, utlity atd. 5 minutové školení a jsi jako ryba ve vodě.
Naše servery bohužel neumíme pouštět paralelně tak, aby pracovaly na jednom problému. Aktuálně máme vždy všechno topologií hvězda. Což není nejbezpečnější. Proto hledáme někoho, kdo navrhne řešení a zrealizuje ho.
Novou abstraktní vrstvu pro ošetření přístupu k datům. Máme implementované role. Ale je to trochu málo.
Dělat hromadu jiných věcí, které se složitě popisují. Od obsluhy 3D tiskárny, až po vymýšlení jak to vyrobíme. Jsme jeden tým.
Co od tebe očekáváme
Javu milovat tělem i duší. Skrytě a náznaky umět urážet lidi co píšou v C++, že se zasekli v době kamenný.
Umět se vyrovnat s fádním zadáním problému a k řešení si dojít sám. Mít vášeň. Nerd status v krvi. Chuť tvořit, ne jen si to u nás odkroutit.
Umět nebo mít chuť trochu pochopit Kubernates, nebo najít externistu a s ním posunout náš stack zase trochu vpřed.
Být kutil. Občas nebudeš programovat, ale něco vyrábět, vymýšlet a pomáhat všude jinde když realizujeme nápady. Každý z nás musí umět být víc než jen programátor.
Alespoň pasivní znalost angličtiny (čtení tech. dokumentace)
Náš Stack
Java - PlayFramework
Vedoucí skupiny respektive Vegy je autorem drtivé většiny backandu. Je to pedant, takže je vše perfektně utříděné. Jak sám říká. "Je to tak dokonalé až to není hezké." Perfektně pojmenované. Dostatečně ale nikoliv zbytečně, řešené abstrakcí. Kód je ukecanější, ale proto se dobře chápe. Občas se na něm můžou podílet junioři a těm to dělá radost. Investovali jsme dost času do psaní různých anotací a podpůrných scriptů, které zpříjemnili a zrychlili programování.
Docker, Gitlab
Před lety jsme ho nastavili a od té doby na něj nikdo nesáhl. Pořád funguje. A z gitu jsme snad nikdy nepotřebovali víc, než co nabízí tlačítka v InteliJ.
Kubernates
Když uděláš commit do mastra, automaticky se zbuildí, otestuje a nasadí všem zákazníkům do produkce. O to se stará Kubernates. Je napojený přímo na Gitlab. Ten máme protože je zdarma.... a protože Microsoft koupil Github.
DigitalOcean
Tam máme veškerý cloud. Je to jednoduché, přehledné a startup style produkt bez bullshit funkcí stylu Azure za rozumný peníz.
MongoDB
I když máme klasický Postgres, vytvořili jsme abstraktní funkce v rámci léty budovaného frameworku, které nám objektově umožňují pracovat s oběma databázemi. Momentálně aktivněji využíváme MongoDB protože vytváříme nové relace tak rychle, že by nebylo možné je pohodlně zanášet do relační databáze. Práce je díky abstrakci tak jednoduchá, až to trochu degraduje nároky na seniorní vývojáře.
Swagger
Abychom nemuseli psát dokumentaci pro frontend. Používáme značně vylepšený Swagger parser, který přepíše naše modely na Json včetně chybových hlášek, filtrů, omezení přístupů atd. Každý export sám sebe kontroluje na možné konflikty a odchylky od způsobu zápisu.
Angular
Náš frontend je celý v angularu. Ale abychom to měli jednoduché, jsme autoři jedné Swagger anotační knihovny, která umí Javu přepsat do frondendu. Je to to trochu magic. Ale funguje to bez problémů už 2 roky.
Co budeš u nás dělat?
Vyvíjet software a firmware embedded systémy (zákaznické aplikace, interní ekosystémy, knihovny). Vyvíjet software a firmware embedded systémy (zákaznické aplikace, interní ekosystémy, knihovny).
Náplň práce
Vyvíjet software a firmware embedded systémy (zákaznické aplikace, interní ekosystémy, knihovny)
Podílet se na směřování celého vývoje software a firmware a navrhovat a implementovat nová programová řešení
Spolupracovat na osazování, oživování, testování a měření prototypů a definování návrhů a jejich změny a vylepšení
Vytvoření koncepce vyvíjeného software i s ohledem na vývoj hardware podle požadavků zákazníka
Tvorba dokumentace
Co od tebe očekáváme
VŠ vzdělání elektrotechnického/IT směru, případně SŠ vzdělání s adekvátními zkušenostmi s vývojem SW/FW (minimálně 3 roky)
Znalost programování v C/C++
Zkušenosti s vývojem SW/FW jednočipových mikroprocesorů
Orientace v oblasti elektroniky
(základní obvodová zapojení a elektronické komponenty)
Alespoň pasivní znalost angličtiny (čtení tech. dokumentace)
Co budeš u nás dělat?
Navrhovat hardware digitálních i analogových částí elektronických zařízení, tvořit schémata a vybírat komponenty. Aktivně se budeš podílet a ovlivňovat výslednou podobu a způsob fungování produktů a technologických řešení pro naše klienty i zcela nové projekty.
Náplň práce
Navrhovat hardware digitálních i analogových částí elektronických zařízení, tvořit schémata a vybírat komponenty.
Aktivně se budeš podílet a ovlivňovat výslednou podobu a způsob fungování produktů a technologických řešení pro naše
Návrh desek plošných spojů, osazování, oživování, testování a měření prototypů. Občas programování mikroprocesorů.
Vytváření koncepce vyvíjeného hardware i s ohledem na vývoj software podle požadavků zákazníka.
Spolupráce na mechanické konstrukci zařízení a příprava výrobní dokumentace.
Co od tebe očekáváme
VŠ vzdělání elektrotechnického směru, případně SŠ vzdělání s adekvátními zkušenostmi s vývojem HW (minimálně 3 roky).
Zkušenost s návrhem elektronických obvodů (schéma a PCB) a orientaci v základních obvodových zapojeních a elektronických komponentech. Znalost a schopnost práce s laboratorními přístroji a ručním pájením bude rozhodně výhodou.
Základní znalost programování v C/C++
Zkušenosti s vývojem FW jednočipových mikroprocesorů (výhodou ARM STM)
Alespoň pasivní znalost angličtiny (čtení tech. dokumentace)
Co budeš u nás dělat?
Vyvíjet software a firmware embedded systémy (zákaznické aplikace, interní ekosystémy, knihovny). Vyvíjet software a firmware embedded systémy (zákaznické aplikace, interní ekosystémy, knihovny).
Náplň práce
Vyvíjet software a firmware embedded systémy (zákaznické aplikace, interní ekosystémy, knihovny)
Podílet se na směřování celého vývoje software a firmware a navrhovat a implementovat nová programová řešení
Spolupracovat na osazování, oživování, testování a měření prototypů a definování návrhů a jejich změny a vylepšení
Vytvoření koncepce vyvíjeného software i s ohledem na vývoj hardware podle požadavků zákazníka
Tvorba dokumentace
Co od tebe očekáváme
VŠ vzdělání elektrotechnického/IT směru, případně SŠ vzdělání s adekvátními zkušenostmi s vývojem SW/FW (minimálně 3 roky)
Znalost programování v C/C++
Zkušenosti s vývojem SW/FW jednočipových mikroprocesorů
Orientace v oblasti elektroniky
(základní obvodová zapojení a elektronické komponenty)
Alespoň pasivní znalost angličtiny (čtení tech. dokumentace)
Co budeš u nás dělat?
Vyvíjet software a firmware embedded systémy (zákaznické aplikace, interní ekosystémy, knihovny). Vyvíjet software a firmware embedded systémy (zákaznické aplikace, interní ekosystémy, knihovny).
Náplň práce
Vyvíjet software a firmware embedded systémy (zákaznické aplikace, interní ekosystémy, knihovny)
Podílet se na směřování celého vývoje software a firmware a navrhovat a implementovat nová programová řešení
Spolupracovat na osazování, oživování, testování a měření prototypů a definování návrhů a jejich změny a vylepšení
Vytvoření koncepce vyvíjeného software i s ohledem na vývoj hardware podle požadavků zákazníka
Tvorba dokumentace
Co od tebe očekáváme
VŠ vzdělání elektrotechnického/IT směru, případně SŠ vzdělání s adekvátními zkušenostmi s vývojem SW/FW (minimálně 3 roky)
Znalost programování v C/C++
Zkušenosti s vývojem SW/FW jednočipových mikroprocesorů
Orientace v oblasti elektroniky
(základní obvodová zapojení a elektronické komponenty)
Alespoň pasivní znalost angličtiny (čtení tech. dokumentace)
Mám tady u jména napsané šéf a jako jo, jsem šéf, ale nebojím se ušpinit si ruce od kódu ani vrtání poliček v kanceláři. Rozhodně si třeba nenechávám vykat. Maximálně tak od cizích lidí, ale ne od kolegů z týmu. Nestojím o poklonkování a formality. Chci hlavně iniciativu a pracovitost. A když tyhle dvě věci u svých lidí vidím, tak není problém se domluvit takřka na čemkoliv.
Proč jsem tým postavil a založil?
Protože jsem chtěl dělat věci po svém a zhmotňovat své nápady. A to se zatím celkem daří.
Pokud si dovedeš obhájit svůj nápad nebo přístup k řešení, tak ve firmě lze ledacos prosadit a vlastní invencí nebo nápady se podílet na směřování vývoje produktů i firmy jako takové včetně pracovního prostředí. S Tomem jako mým šéfem pracuju už pátým rokem, takže mi věřte, že kdyby to nebyla pravda, tak už jsem dávno odešel někam jinam.
Co mě přivedlo do týmu?
Primárně zajímavé projekty a pak také dobrá poloha kanclu. Nad Muzeum se člověk dostane rychle takřka odkudkoliv.
Na práci zde si vážím hlavně toho, že se nehraje na kategorizaci ve smyslu jsi nováček, tak teď budeš dva roky dělat tu nejotravnější práci, do které se nikomu nechce. Demotivace je totiž metla lidstva, nebo minimálně moje, takže jsem rád, že mám možnost rozvíjet svoje schopnosti a znalosti, a že se mi, byť zde pracuju teprve půl roku, důvěřuje.
Co mě přivedlo do týmu?
Budu upřímný. Peníze, které mi na to, že jsem de facto čerstvý absolvent, přijdou velmi pěkné, dostupnost kanceláří a startupová atmosféra. Ne nutně v tomto pořadí.